Regeneracja maglownic

Przekładnia kierownicza (maglownica) to jeden z najważniejszych elementów w naszych samochodach. To ona odpowiada za przełożenie naszej siły z kierownicy na tę osiową, która w efekcie doprowadza do skrętu kół pojazdu.

Zużywanie się przekładni kierowniczej to rzecz równie naturalna co postępowanie przebiegu w naszym samochodzie i jest nieunikniona. Konstrukcja tego elementu musi być niezawodna i pozwalać na ewentualną regulację luzów, które powstają w czasie jej użytkowania. Często może okazać się, że wymagana jest regeneracja przekładni kierowniczej.

Bardzo powszechnym jest również, że nasza maglownica nie wymaga aż tak drastycznych środków. W takim przypadku wystarczy jedynie jej naprawa. Taki zabieg stosuje się do :

  • Luzów,
  • Wycieków,
  • Lekkich problemów ze wspomaganiem,
  • Opóźnieniu działania wspomagania do odpalenia auta.

 

Jeżeli jednak dochodzi do :

  • Mocnych zakłóceń w działaniu wspomagania,
  • Stuków w okolicach maglownicy,
  • Nierównomiernego zużycia opon,
  • Dużych zakłóceń w pracy kierownicy.

 

W takim przypadku należy przeprowadzić profesjonalne, dokładne badanie całego układu i najczęściej regeneracji przekładni kierowniczej.

Dużym problemem jest ignorowanie przez kierowców wyraźnych sygnałów zużycia się maglownicy. Takie zachowanie stwarza bezpośrednio ogromne niebezpieczeństwo dla nas samych jak i innych uczestników ruchu drogowego. Przyzwyczajenie do coraz gorszych wrażeń z kierowania pojazdem może być nawet śmiertelne w skutkach, dlatego zaleca się niezwłoczną wizytę u wykwalifikowanego specjalisty zaraz po zwróceniu uwagi na problem.

Może bowiem okazać się, że koszt naprawy przekładni kierowniczej nie będzie zabójczy dla naszej kieszeni. Jeżeli jakimś cudem nie doszło do korozji elementów wewnętrznych, to wymiana uszczelek i uzupełnienie płynu powinny wystarczyć do przywrócenia komfortu prowadzenia. Jeżeli jednak wyciek nie zostanie w porę przedstawiony mechanikowi, bardzo szybko może okazać się, że doprowadził on do całkowitego zniszczenia naszej maglownicy, a wtedy koszty całkowitej naprawy mogą wzrosnąć kilkakrotnie.

W powyższym przypadku również należy śpieszyć się z zawiezieniem pojazdu do wykwalifikowanego mechanika, ponieważ jest wiele czynników, które mogą w ogóle wykluczyć możliwość regeneracji maglownicy.

  • Zniszczone przewody,
  • Połamane części maglownicy,
  • Uszkodzenia wałka,
  • Kompletne zatarcia mechanizmów,
  • Bardzo rozległa korozja.

 

Wszystkie powyższe czynniki uniemożliwiają naprawę bądź regenerację przekładni kierowniczej, a co za tym idzie wymuszają jej wymianę.

Jak więc widać nie warto czekać z zajechaniem do mechanika w sprawie maglownicy aż do ostatniego możliwego momentu. Każda zwłoka gra na naszą niekorzyść i będzie prowadziła do coraz to większych kosztów.

Zdecydowałeś się na nasze usługi?Jeśli tak, zobacz jak do nas trafić!